تحميل فيلم The Batman برابط مباشر.. مراجعة الفيلم

تحميل فيلم The Batman برابط مباشر

فيلم The Batman أو (فيلم باتمان) كان من المقرر عرضه في الأصل في 25 يونيو 2021، قبل أن يتم تأجيله إلى 1 أكتوبر 2021، ثم تم تأجيله مرة أخري بسبب جائحة كورونا إلي أن تم عرضه لأول مرة في مدينة نيويورك في 1 مارس 2022.

مراجعة فيلم The Batman

تدور أحداث فيلم The Batman 2022 حول بروس وين المعروف بالرجل الوطواط، والسنة الثانية له كفارس الظلام وحامي مدينة جوثام، عندما يجد نفسه في مواجهة ريدلي، القاتل المتسلسل السادي، الذي يستهدف الشخصيات السياسية الرئيسية في جوثام، عندها يضطر باتمان للتحقيق في الفساد المخفي في المدينة والتشكيك في تورط عائلته بالأمر.

شاهد أيضاً← مشاهدة
وتحميل فيلم Death On The Nile برابط مباشر.. ريفيو
الفيلم

فى البداية أحب أعرفكم إن فيلم The Batman 2022 من نوعية الافلام السوبر هيروز المختلفة يعنى قبل ما ابدء فيلم The Batman، ناس كتير هتختلف عليه بعد لما تخلص مشاهدتة كتير هيشوفوا عظيم وكتير هيشوفوا كويس بس محبط ويمكن يكون أقل من أفلام باتمان، تعالوا بقى نفصص الفيلم.

مشاهدة وتحميل فيلم The Batman 2022 مترجم برابط واحد مباشر

فيلم The Batman بيفاجأني فى بدايتة إنه من نوعية الافلام الجريمة والغموض اللى بتحصل في المدينة ودة كان كويس لان دة مكناش عارفينة من التريلر أو على الاقل أخدنا انطباع عنه.

لكن فيلم The Batman أخد وقت طويل آوي عشان يعودنا على الجو دة يمكن ساعة كاملة تقريبا وللأسف دة طول آوي من ايقاع الفيلم ورغم إن الفصل دة فيه كتير إيجابي زي تقديم الحبكة والشخصيات بشكل مناسب آوي إلا إن كمان حسيته مش اجواء The Batman انما قلب على اجواء فيلم Seven كمان لو أجاز التعبير فا كان الفصل محتاج يبقى اقصر شوية.

شاهد أيضاً← مراجعة فيلم Doctor
Strange2

بدون حرق للأحداث

ريفيو فيلم The Batman

فى الفصل الثاني ومن أول مشهد الكنيسة اللى بيتم اقتحام العربية فيها فيلم The Batman بيعلى ومعدل الادرينالين بيعلى واللحظات الملحمية بتبقى فى ابهى صورها ومشاهد الاكشن والتفجيرات استثنائية زي مشهد مطاردة العربيات ودة كان أجمد واصعب مشهد فى الفيلم إخراجيا ودة هنا فعلا الفيلم بيقدملنا كل حاجة نفسنا فيه والأجواء كمان بنحبها أكتر.

فى الفصل الثالث الدراما بتاخد وقتها والسيناريو بيقرر يكشف عز الغموض واحدة واحدة وبنتفاجئ بالتوائات وقرارات حلوة فى السيناريو وملعوبة بالنسبة باتمان وشخصية كات وومان وتصميم شخصية الشرير وكمان العلاقة بين باتمان وكات وومان ، ودة من أفضل مراحل الفيلم وبيعلي تركيزك آكتر ويقدر يوزن الفيلم دراميا آكتر.

لغاية لما بنوصل الفصل الرابع آخر فصل فى فيلم The Batman وبنعمل مشهد ملحمي اللى أقدر أقول عليه كان حلو جدا بس مش استثنائي رغم اجتهاد الاخراج و الممثلين فيه.

شاهد أيضاً←
تحميل فيلم
Spiderman No Way Home
ايجي
بيست نسخة عالية الجودة

الممثلين كلهم كانوا ممتازين وأخص روبرت باتنسيون اللى السيناريو سمح له يقدم دراما ونعيش بيها مع الشخصية واجتهادة البدني زي ما قولت وتصميم الشخصية والسيناريو بشكل عام قرب الموضوع للمنطقية آكتر واكتر.

وأداء شخصية كات وومان كانت آكتر من رائعة ودة أفضل تجسيد وأفضل شخصية حصلت ل كات وومان فى التاريخ.

مشاهدة وتحميل فيلم The Batman برابط مباشر

لمشاهدة فيلم The Batman 2022👈 من هنا

لتحميل فيلم The Batman 2022 جودة FHD 1080 برابط مباشر👈 من هنا

Scroll to Top