سيد عبدالحفيظ السنة الجايه هنشتغل علشان ناخد البطولة اللي قد بطولة افريقيا 200 مرة.

سيد عبدالحفيظ: عمر الأهلي والزمالك ما إجتمعوا في مجموعة واحده في دوري المجموعات في افريقيا و حصل الزمالك حتي علي المركز الثاني.

سيد عبدالحفيظ: احنا الفترة اللي فاتت لعبنا 7 بطولات حققنا 6 وخسرنا بطولة الدوري يعني كده النتيجة 6-1.

سيد عبدالحفيظ : بعد ماتش كايزر تشيفز وقصة التهنئة وقفنا اللي عمل كده في السوشيال ميديا و اتفصل و كان في استنكار شديد , كنا هنطلع بيان تهنئة للزمالك بالدوري لكن وقفنا الموضوع بعد شتيمتهم للأهلي في الملعب ,طب إدارة نادي الزمالك تطلع تستنكر وتقول دا مينفعش لكن محصلش حاجه.

سيد عبد الحفيظ: هدفي في مباراة الترجي أفضل أهدافي، عايش عليه، لإنه بعد فترة طويلة لم نحصل على بطولة أفريقيا وبعد 5 سنوات ابتعاد عن المشاركة الأفريقية وحظنا كان سيء جدا مع فرق شمال أفريقيا، وكان أول هدف لنا في التاريخ في ملعب الترجي، وهدف جاء بعد فترة ابتعادي للإصابة.

سيد عبد الحفيظ: الخطيب كان يجهز كلمة لتهنئة نادي الزمالك على الفوز بالدوري عقب مباراة الجونة، لكن فوجئنا ببعض اللاعبين يوجهون سباب للأهلي مع الجماهير، على الخلاف، عقب الفوز بدوري أبطال إفريقيا وحدث موقف من فرد في قناة الأهلي، الخطيب كان غاضبًا تماما.

سيد عبد الحفيظ: نادي القرن؟ يتم زرع في نفوس الأجيال القادمة أن اللقب لنادي آخر، بنفس منطق 7 أكبر من 9 الزمالك حصد 80 نقطة والأهلي 76 رغم أنه حصد 4 نقاط من الزمالك لكن الأمر يتعلق بالمجموع الكلي للنقاط.
أحمد موسي ل سيد عبد الحفيظ :- فيه حد طلع قال علي جمهور الأهلي أنه ماشي بمبدأ سمعاً وطاعه ومن سنه قالوا إللي بيحرك الأهلي السوشيال ميديا طيب هما سمعاً وطاعه ولا بيتحرك بالسوشيال ميديا.
سيد عبد الحفيظ: لأ جمهور الأهلي متربي ومحترم ..
سيد عبد الحفيظ: إذا كان الزمالك مظلوم محليًا، لماذا لا ينجح إفريقيا؟ الزمالك لم يحصل على المركز الثاني في أي مرة تواجد بها مع الأهلي في دور مجموعات إفريقيا.
سيد عبد الحفيظ : مين اللي اخد بطوله افريقيا ٢٠١٦ ؟ صن دوانز.

سيد عبد الحفيظ: إذا بصق لاعب على الجمهور أو رفع حذاءه على جمهوره فلن يدخل النادي الأهلي مجددًا.

سيد عبد الحفيظ : الدوري بـ200 بطولة أفريقيا!! .. يعني الأهلي حصل على الدوري 42 مرة .. يعني 42 × 200.

سيد عبدالحفيظ : بطولتين 94 و 96 اللي خادهم الزمالك عشان انا مش مشارك , لان كان في قرار من الكابتن صالح بعد المشاركة واحنا كنا ابطال الدوري والمفروض ان انا اللي اروح لكن بسبب قرار الكابتن صالح اتحاد الكرة كان بيخلي التاني هو اللي يشارك.

سيد عبد الحفيظ: رحيلي عن الأهلي؟ أمر طبيعي وسنة الحياة لكن حاليا الأمر مجرد شائعات.

سيد عبد الحفيظ: المشكلة الحقيقة في الشارع، أننا نربي الأطفال الصغار أن هناك حق وتم انتزاعه، حين يكبر الطفل الصغير سيترسخ في ذهنه أن له حق وتم انتزاعه طالما لم يجد من يقول له عيب.

سيد عبد الحفيظ: نادي القرن؟ يتم زرع في نفوس الأجيال القادمة أن اللقب لنادي آخر، بنفس منطقل 7 أكبر من 9 الزمالك حصد 80 نقطة والأهلي 76 رغم أنه حصد 4 نقاط من الزمالك لكن الأمر يتعلق بالمجموع الكلي للنقاط.

سيد عبدالحفيظ : من الحاجات اللي تضحك جدا جول طلائع الجيش علموها 3d ويقولك الكرة مش جول , انت هتستعماني يا هرم ؟ الكورة جوا المرمي , رجله الثابته علي الخط الرجل التانيه هتكون فين؟ بعد الماتش قولتله ما تعمله DNA احسن.

سيد عبدالحفيظ : السنه الجايه هنشتغل علشان ناخد البطولة اللي قد بطولة افريقيا 200 مره.

سيد عبدالحفيظ : اللاعب اللي يتفرد عليا كنادي ميلزميش.
احمد موسي : حتي لو رمضان صبحي او شريف إكرامي او عبدالله السعيد.
سيد عبد الحفيظ : حتي لو هو مين.
Scroll to Top