recent
أحدث الأخبار

الزمالك والانتاج الحربي..مباراة قد تنتهي بتتويج الزمالك بلقب الدوري..تحليل للمباراة

الصفحة الرئيسية

مباراة الزمالك والإنتاج الحربي ضمن الجولة ال 33 من منافسات الدوري المصري الممتاز البطولة التي قد تحسم الليلة في حالة فوز الزمالك علي الانتاج الحربي يذهب اللقب مباشرة إلي ميت عقبة المباراة سوف تذاع على قناة أون تايم سبورت 1 تعليق بلال علام ..

سيدير المباراة تحكيمياً محمد معروف كحكم ساحة ويعاونه وائل فرحان لـ"الفار".

المباراة ستقام علي استاد الدفاع الجوي بعد ما وافق نادي بيراميدز على طلب نادي الزمالك باستضافة مباراتيه أمام وادي دجلة والإنتاج الحربي.

تحليل للمباراه الحاسمه اليوم مباراه الزمالك والانتاج الحربي:-
التحليل هينقسم لقسمين قسم عن فريق الانتاج وتحليل اداءه بشكل مفصل وقسسم لكيفيه تعامل لاعيبة الزمالك ومدربه بارتريس كارتيرون مع المباراة.
فرقه الانتاج الحربي رسميا هبطت لدروي القسم التاني (الدرجة الثانية) وخلاص بتلعب من غير ضغوط لكن هتنزل مش عاوزة تخسر ومش هتكون خصم سهل ابدا لفريق الزمالك.
الانتاج اللي في العموم بيلعبو 4/4/2 وفي اغلب المباريات الكبيره اللي لعبوها بدأ أحمد كشري المدير الفني ب 5/3/2.
احمد كشري من المدربين الواعدين في الكوره المصريه وجمع نقط مع فريق الانتاج ولكنه مقدرش يبقيهم في الممتاز بسبب الموقف السيئ اللي هما فيه ولكنه مدرب عنده فكره طبيعي هينزل يعمل زون ديفينس وهيحاول يطلع بنقطه لانه من أبناء النادي الاهلي وعاوز يفرح جمهوره وده حق مشروع لان الطبيعي الكوره في أقدام لاعيبة الزمالك.
بالإضافة لأن لاعيبه الانتاج خلاص هبطو لكن في مباراه كبيره زي دي قدام الزمالك كل الناس هتتفرج عليها هيبقو عاوزين يظهروا قدراتهم الفنيه عشان يجيلهم عروض لان في ناس كتير مستحيل تبقي في القسم التاني مع الانتاج.
غيابات الانتاج الحربي اليوم تتمثل في الحارس احمد يحيي الغائب للاصابه والمدافع محمد الشبيني للايقاف.
هل الغيابات هتأثر مظنش لان اللي هيعوضهم لاعيبه ذو خبرات:
احمد بوسكا حارس المصري السابق والحارس صاحب الخبرات والمشاركات الافريقيه هو اللي هيبدا مكان احمد يحيي
بديل محمد الشبيني هيكون محمد بازوكا مدافع الزمالك والاتحاد السابق و أحد ناشئين الزمالك.
لو نظرنا لأبرز أسلحه الانتاج الحربي هتلاقي ابراهيم عبدالخالق صاحب الخبرات لو هيبدا والدولي التنزاني حميد ماو والمهاجم ممادو نياس وعلي رأسهم صاحب ال 10 اهداف والموهبه الصاعده بقوه مصطفي البدري أحد ناشئي الأهلي.

ولكي لا ننسي أن المباراة سيديرها تحكيمياً محمد معروف كحكم ساحة حكم مهم ويفرق مع الزمالك جدا يحسبلنا ضربتين جزاء ويطرد كام لاعب من الانتاج.

كيفيه تعامل الزمالك مع المباراه اليوم:-
اكيد الزمالك محتاج للفوز طبيعي هيضغط ويحاول يفك التكتلات الدفاعيه للإنتاج الحربي مع الحذر من الهجمات المرتده للإنتاج.

ما توقعاتك لنتيجة مباراة الزمالك والانتاج الحربي؟

شاركونا أرائكم في التعليقات..

google-playkhamsatmostaqltradent